E. BLOK

Rotterdam 

 
   
 
   
 
Elisa Blok begint in 1935 op 28 jarige leeftijd in Rotterdam een aannemersbedrijf, het eerste werk dat word aangenomen is een bouwproject voor 9000 gulden.
   
0002

Elisa Blok

 

 

 

 

 

 

 

 

Archief Mario Blok

   
4001

Advertentie 

1940

Rotterdams nieuwsblad

   
  Na de tweede wereld oorlog word veel werk verzet bij de wederopbouw van de stad Rotterdam, het bedrijf groeit snel en het duurt dan ook niet lang of de eerste weg- en waterbouw projecten worden aangenomen en er word een kantoorpand betrokken aan de s'Gravendijkwal in Rotterdam.
   
4801

Advertentie

 

 

1948

vakblad wegen

   
5001

 

BOOM dragline

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Archief Bert Theeuwen

   
5701

Advertentie

 

1957

algemeen handelsblad

   
5901

Advertentie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1959

vakblad waterstaat

   
6003

 

GMC kippers uit de dump uitgerust met een Henschel motor

 

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Douwe Bouma

 

   
6301

Advertentie

 

1963

volkskrant

   
6517

Aanleg Rijksweg 1 deel Bussum - Laren

NORTHWEST type 40 dragline

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Gerrit Kappert 

   
6518

Aanleg Rijksweg 1 deel Bussum - Laren

NORTHWEST type 40 dragline

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Gerrit Kappert 

 

   
6519

Aanleg Rijksweg 1 deel Bussum - Laren

NORTHWEST type 40 dragline

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Gerrit Kappert 

 

   
6520

NORTHWEST type 80 als heistelling

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Gerrit Kappert 

 

   
6401

 

Asfalt leggen met waarschijnlijk de eerste asfaltafwerkmachine bij Blok, een BARBER GREENE

 

 

 

 

1964

Foto Douwe Bouma 

   
6402

 

Rechts een KEMNA wals

 

 

 

 

 

1964

Foto Douwe Bouma

 

   
  In 1963 word in de provincie Zeeland de eerste fase van de aanleg van Rijksweg 58 gedeelte Vlissingen naar Nieuwland aangenomen, terwijl dit werk in uitvoering is word ook fase twee aangenomen, verlenging van het tracé tot Lewedorp (Sloedam) het tracé Vlissingen tot Nieuwland word voor een groot deel enkelbaans aangelegd vanaf Nieuwland is het tweebaans.
   
6410

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

Plaatsen reclamebord

 

 

 

1964

Foto Zeeuws archief

   
6415

Vlisssingen

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

Grondverzet t.h.v. de PZEM centrale

 

 

 

 

 

1964

Foto Zeeuws archief

   
6501

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

Opbouw van een nieuwe OHL asfaltinstallatie capaciteit 80 ton /uur

 

 

1965

Foto Dert

   
6502

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

Opbouw van een nieuwe OHL asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

1965

Foto Douwe Bouma

   
6503

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

Ingebruikname OHL asfaltinstallatie met vele genodigden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

Foto Dert

   
6504

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

Feestelijke Ingebruikname OHL asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

Foto Dert

   
6505

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

Feestelijke ingebruikname OHL asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

Foto Dert

   
6506

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

Vullen van de doseurs met een BRAY wiellader

 

 

 

 

1965

Foto Douwe Bouma

   
6510

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

Foto Dert

   
6511

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965

Foto Dert

   
6512

Advertentie

 

 

 

 

 

1965

vrije volk

   
6515

NORTHWEST dragline op transport

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Gerrit Kappert

 

   
6516

Toen de zware machine eenmaal geladen was bleek de dieplader aan de grond te zitten !

 

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Gerrit Kappert

 

   
6601

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6602

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Zandterpen voor de bouw van een viaduct

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6603

Lewedorp

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Aansluiting op de bestaande enkelbaans rijksweg

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6604

Lewedorp

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6605

Lewedorp

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Fotosessie met de fotograaf op hoogte in de bak van een BRAY wiellader

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6606

Lewedorp

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Groepsfoto met alle GMC en HENSCHEL kippers op het project

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6607

Lewedorp

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Groepsfoto met alle GMC en HENSCHEL kippers op het project

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6608

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Viaduct in aanbouw

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6609

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Viaduct in aanbouw

Een NORTHWEST ingezet als hijskraan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6610

Vlissingen

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

De eerste fase nagenoeg gereed

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Rijkswaterstaat

   
6611

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

De OHL asfaltinstallatie bij de afslag naar Middelburg 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Rijkswaterstaat

   
6612

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Vlissingen

OHL asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

1966

Foto Rijkswaterstaat

   
6613

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Rijkswaterstaat

   
6615

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Storten van het wegdek van het viaduct met 3 NORTHWEST draglines nu ingezet als hijskraan met betonkubel

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6616

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Storten van het wegdek van het viaduct

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6617

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Storten van het wegdek van het viaduct

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6618

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Aanbrengen asfalt verharding met een BARBER GREENE SA 41 en een SCHEID bandenwals 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6619

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Aanbrengen asfalt verharding

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6620

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Aanvoer asfalt met GMC en HENSCHEL kippers

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6621

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

BARBER GREENE SA 41 met hoogte automaat

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6623

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6624

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6626

Sloegebied

Boring grondwaterbron

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6627

Sloegebied

Boring grondwaterbron

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6628

Sloegebied

Boring grondwaterbron

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6630

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6631

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6632

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6633

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6634

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6635

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6636

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

De SCHEID bandenwals geleverd door importeur Valk, een van de eerste van dit type in Nederland

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6637

Arnemuiden

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

SCHEID bandenwals

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
  In 1966 word nog een omvangrijk werk aangenomen in Zeeland, in het Sloehaven gebied moet een terrein van 125 Ha bouwrijp gemaakt worden voor de bouw van een chemische fabriek voor het chemieconcern HOECHST AG die hier :  fosfor, witte fosfor, fosforzuur, natriumtripolyfosfaat en natriumfosfaat gaat produceren.
   
6640

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

NORTWEST draglines, GMC en HENSCHEL kippers

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6641

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6642

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6643

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6644

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6645

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van de Riolering

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6646

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van de Riolering

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6647

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van de Riolering

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6648

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van de Riolering

Met de lier worden de betonbuizen in elkaar geschoven

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6649

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van de Riolering

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6650

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van de Riolering

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6651

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van de Riolering

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6652

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van de Riolering

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6653

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van de Riolering

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6655

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van de Riolering

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6656

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van Riolering van PE buizen toen nog heel nieuw

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6657

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van PE Riolering

Met een verwarmingelement worden de PE buizen aan elkaar gesmolten

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6658

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van de PE Riolering

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6659

Sloegebied

Bouwrijp maken HOECHST terrein

Aanbrengen van PE Riolering

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Dert

   
6660

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Feestelijke ingebruikname eerste fase

 

 

 

 

 

1966

Foto Zeeuws Archief

 

   
6661

Nieuwland

Aanleg RW 58 Nieuwland - Lewedorp

Feestelijke ingebruikname eerste fase

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Foto Zeeuws Archief

   
6005

 

Drie NORTHWEST draglines type 40 (links) en 80 (rechts)

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Gerrit Kappert

 

   
6006

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Gerrit Kappert

 

   
6007

 

Gerrit Kappert op een NORTHWEST dragline

Let op de lange bedieningshandels !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Gerrit Kappert

 

   
6704

 

Deze NORTHWEST type 25 komt in de problemen als hij aan de kant gaat om een bulldozer te laten passeren

 

 

 

 

 

Jaren '60

Foto Gerrit Kappert

   
  In 1968 word ook de derde fase van de aanleg van Rijksweg 58 aangenomen het gedeelte Sloedam (Lewedorp) - Kapelle Biezelinge een tracé van 21 kilometer tweebaans snelweg
   
6801

Artikel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1966

Provinciale Zeeuwse Courier

   
6802

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Lewedorp - Kapelle

 

 

 

 

 

 

 

1968

Foto Zeeuws Archief

   
6803

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Lewedorp - Kapelle

BOOM dragline

 

 

 

 

 

 

 

1968

Foto Zeeuws Archief

   
6804

Advertentie

 

1968

vrije volk

   
6805

Asfalt aanbrengen met een BARBER GREENE SA 41, ZETTELMEYER wals en de KEMNA wals welke voorzien is van een van een mooie ruime cabine

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Douwe Bouma

 

   
6806

Auto's slopen met een NORTHWEST dragline

 

 

 

 

 

 

jaren '60

Foto Douwe Bouma

 

   
6807

Oosterhout

Aanleg Markkanaal

Een van de drie AMMCO PD16S cutterzuigers van Blok uitgerust met Caterpillar motoren type D343 van 300 PK als hulpmotor en een D398 van 765PK voor de zandpomp.

 

 

 

 

 

Eind jaren '60

Folder E. Blok 

 

   
6810

Advertentie

 

1968

vrije volk

   
6811

Advertentie

 

 

 

1968

limburgs dagblad

   
6901

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

Opspuiten zandlichaam

 

 

 

 

 

 

 

1969

Foto Zeeuws Archief

   
6902

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

Opspuiten zandlichaam

CATERPILLAR D4

 

 

 

 

 

1969

Foto Geveke machineschrift

   
  Voor het zandlichaam van de weg werd 1.500.000M3 zand gewonnen in het Veerse Meer, dit met de "Europoort 2" een van de AMMCO PD 16S cutterzuigers van Blok.
Hierbij werd het zand over afstanden tot 11 kilometer naar het stort geperst, hierbij werden tot drie boosterstations werden ingezet.
   
6903

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

Schema materieel opspuiten zandlichaam

1969

Foto Geveke machineschrift

   
6904

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

Opspuiten zandlichaam

Boosterstation

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

Foto Geveke machineschrift

   
6910

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

Zandlichaam wegtracé

 

 

 

 

 

 

 

1969

Foto Zeeuws Archief

   
6911

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

OHL asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

1969

Foto Zeeuws Archief

   
6912

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

Aanbrengen asfalt met een VÖGELE Super 200 afwerkmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1969

Foto Zeeuws Archief

   
6913

Kapelle - Biezelingen

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

VOGELE Super 200 asfaltafwerkmachine met ervoor twee HENSCHEL asfaltkippers en op de achtergrond de OHL asfaltinstallatie met een capaciteit van 100 ton / uur.

 

 

 

 

 

1969

Foto archief Dick Don

 

   
  In juli 1970 word de noordelijke rijbaan van rijksweg 58 in gebruik genomen, dit om met name de stad Goes te ontzien die in de vakantieperiode enorm veel last heeft van de snelgroeiende stroom auto's die op weg naar de stranden dwars door de stad moeten rijden en daarbij twee spoorwegovergangen moeten passeren.
   
7001

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

Feestelijke ingebruikname Noordelijke rijbaan

 

 

 

 

 

Juli 1970

Foto Zeeuws Archief

   
7002

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

Feestelijke ingebruikname Noordelijke rijbaan

 

 

 

 

 

Juli 1970

Foto Zeeuws Archief

   
7003

Kapelle - Biezelinge

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

Feestelijke ingebruikname Noordelijke rijbaan

BLOK-ballonnen voor de jeugd

 

 

 

 

Juli 1970

Foto Zeeuws Archief

   
  In december is ook de zuidelijke rijbaan gereed en kan de weg officieel in gebruik genomen worden, Blok heeft dan in het 30 kilometer lange tracé van RW 58 verwerkt :
  * 1.320.000 M3 grondverzet
  * 2.225.000 M3 zand
  * 315.000 ton hoogovenslak
  * 540.000 ton asfalt
  * 3500 M3 beton in 30 kunstwerken
  * 31.500.000 gulden totale aanneemsom
   
7010

Lewedorp

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

Opening totale weg

 

 

 

 

 

 

 

 

December 1970

Foto Zeeuws Archief

   
7011

Lewedorp

Aanleg RW 58Sloedam - Biezelinge

Opening totale weg door de minister van Verkeer & Waterstaat Drs. Bakker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

December 1970

Foto Zeeuws Archief

   
7012

 

Aanleg RW 58 Sloedam - Biezelinge

Advertentie 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

December 1970

NRC Handelsblad

   
7015

Oosterhout

OHL asfaltinstallatie capaciteit 80 ton / uur

 

 

 

 

 

 

 

 

1970

Archief Dick Don

 

   
7020

Nieuwerkerk a/d IJssel

Voor een werk in de slappe grond van de Noordoostpolder besloot men de rupsen te verbreden, de rupskasten worden naar buiten gebracht en op de rupsplaten worden azobe balken gemonteerd.

De werkplaats is een oude vliegtuighangaar

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert

 

   
7021

Nieuwerkerk a/d IJssel

De met azobe hout  verbrede rupsen, zo'n twee meter breed, zo is de gronddruk gelijk aan het werken op draglineschotten maar kan de machine nu onbeperkt rijden

Op deze manier kon men het leggen van vele draglineschotten uitsparen

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

   
7101

Noordoostpolder

Aanleg van een gaspijpleiding vier NORTHWEST en een P&H dragline

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

 

   
7102

Noordoostpolder

De NORTHWEST draglines met hun verbrede rupsen

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert

 

   
7103

Noordoostpolder

De NORTHWEST draglines met hun verbrede rupsen, de achterste machine is uitgerust met een grijper, links een CAT side- boom die op dit werk weinig bruikbaar was

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

   
7104

Noordoostpolder

De machines moeten een behoorlijk eind van de sleuf blijven om inzakken ervan te voorkomen

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

 

   
7105

Noordoostpolder

De machines dreigen steeds te verzakken

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert  

   
7106

Noordoostpolder

Een NORTHWEST DH 35 hydraulische graafmachine graaft de leidingsleuf

Een zeldzame machine waarvan er in europa maar enkele verkocht zijn

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

 

   
7107

Noordoostpolder

Ondanks de enorme brede rupsen is deze NORTHWEST  toch verzakt

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert

 

   
7108

Noordoostpolder

Ook deze LIMA ondergaat het zelfde lot !

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

   
7109

Noordoostpolder

Het hijsen van dit aggregaat lukt nog wel, maar bij het zwenken gaat het mis !

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

 

   
7110

Noordoostpolder

De machine zakt weg en kantelt, gelukkig blijft de cabine vrij en blijft de machinist ongedeerd

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert  

   
7111

Noordoostpolder

De zeven meter lange rupsen steken niet zover meer uit de grond !

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert

 

   
7112

Noordoostpolder

Uiteindelijk besluit men om de giek te demonteren om het bergen van de machine makkelijker te maken

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert

 

   
7113

Noordoostpolder

Demontage van de giek

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

   
7114

Noordoostpolder

Met twee machines word de onfortuinlijke NORTHWEST los getrokken

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

 

   
7115

 

NORTHWEST op transport met een MAGIRUS van E.J. van Dijk

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

 

   
7116

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

 

   
7117

 

Een NORTHWEST uitgerust als heistelling

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

 

   
7118

 

NORTHWEST  heistelling

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

 

   
7119

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert 

 

   
7120

 

Slib baggeren met de verbrede NORTHWEST DH 35

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert

 

   
7122

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto Gerrit Kappert

 

   
  Vanaf de jaren zeventig is zowel de wegenbouw als de baggerafdeling actief in het buitenland, zo werd in Duitsland gebouwd aan menige Autobahn en er werd gebaggerd in Duitsland, België en Frankrijk zie hiervoor het topic buitenland of klik hier.
   
7125

Rozenburg

OHL asfaltinstallatie capaciteit 100 ton / uur.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

Archief Dick Don

 

   
7126

 

Heiwerk voor een bouwkuip

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

folder E. Blok

 

 

   
7127

Amsterdam.

Heiwerk voor de viaducten van het Coentunnel-tracé

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

folder E. Blok

 

 

   
7201

Naarden

Aanleg RW 1

BARBER GREENE SA 41 asfaltafwerkmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

Archief Dick Don

 

   
7202

Naarden

Aanleg RW 1

BARBER GREENE SA 41 asfaltafwerkmachine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

Archief Dick Don

 

   
7203

Naarden

Aanleg RW 1

VOGELE Super 200 asfaltafwerkmachine opgebouwd op zijn maximale werkbreedte van 8 meter

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

Archief Dick Don

 

   
7203

Naarden

Aanleg A 1

CEDARAPIDS asfaltinstallatie met ervoor de drie MACK DM 800 oplegger-asfaltkippers

 

 

 

 

 

 

 

 

 

begin jaren '70

Folder E. Blok

 

 

   
7205

Rotterdam

Aanleg riolering in de woonwijk Zevenkamp met een AKERMAN H 16

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

Archief Dick Don

 

   
7206

Rotterdam

Aanleg van een koelwaterkanaal voor de elektriciteitscentrale op de maasvlakte een NORTH WEST dragline verwerkt gietasfalt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1972

Archief Dick Don

 

   
7207

 

NORTH WEST heistelling aan het werk in een woonwijk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

begin jaren '70

Folder E. Blok

 

   
7401

Wijchen

Aanleg RW 50 en RW 326

 

1974

Archief Dick Don

   
7402

Wijchen.

Aanleg RW 50 en RW 326

CEDARAPIDS asfaltinstallatie capaciteit 250 ton / uur

 

 

1974

Archief Dick Don

   
7403

Wijchen

Aanleg RW 50 en RW 326

CEDARAPIDS asfaltinstallatie

 

 

 

07-08-1974

Foto Huub van Dijk

   
7404

Wijchen

Aanleg RW 50 en RW 326

CEDARAPIDS asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

07-08-1974

Foto Huub van Dijk

   
7405

Wijchen

Aanleg RW 50 en RW 326

MACK DM 800 met oplegger asfaltkipper

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1974

Archief Dick Don

   
7406

Wijchen

Aanleg RW 50 en RW 326

Asfaltmonster nemen

 

 

 

1974

Archief Dick Don

 

   
7407

Wijchen

Aanleg RW 50 en RW 326

VÖGELE super 200 en BARBER GREENE SA 41

 

 

 

1974

Archief Dick Don

 

   
7501

Wijchen

Aanleg RW 50 en RW 326

CEDARAPIDS asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

23-02-1975

Foto Huub van Dijk

   
7502

Wijchen

Aanleg RW 50 en RW 326

CEDARAPIDS asfaltinstallatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23-02-1975

Foto Huub van Dijk

   
  In 1978 verhuist ook het kantoor naar Nieuwerkerk a/d IJssel waar al geruime tijd de werkplaats en werf gevestigd zijn.
   
7801

Meerkerk

NORTH WEST dragline op transport met een FTF van Van der Vlist

 

 

 

 

 

 

jaren '70

Foto Gert Damsteeg 

 

   
8001

Rotterdam.

Aanleg Botlektunnel tracé

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

begin jaren '80

Folder E.Blok

 

 

   
  In de jaren tachtig is men actief in de milieutechniek met de dochteronderneming TERRA SANA ( samen met FUNDAMENTUM en SCHOTTE sloopwerken) welke vuilstortplaatsen aanlegde waarbij de bodem werd afgeschermd met kunststoffolie en bij de baggerafdeling werd gewerkt met een milieuvriendelijke slib- schijfbodem-cutterzuiger.
   
8002

Rotterdam.

VOGELE Super 1500 asfaltafwerkmachine aan het werk op een container opslagterrein

 

 

 

 

 

 

 

begin jaren '80

Folder E.Blok

 

   
8501

Rotterdam Pernis.

Puinbreker

 

 

 

 

begin jaren '80

Folder E.Blok 

   
  Samen met TROOST Pernis word de RECYCLING KOMBINATIE V.O.F. opgericht het gebroken eindproduct noemt men REPAK.
   
8502

Rotterdam Zestienhoven.

Men beschikt over twee mobiele puinbrekers hier de puinbreker nabij de luchthaven

 

 

 

 

 

begin jaren '80

Folder E.Blok

 

   
8503

Rotterdam - Zuidplein.

Het REMIX systeem een ingehuurde WIRTGEN warmfrees aan het werk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

begin jaren '80

Folder E.Blok 

 

 

   
8504

Hilversum - Soestdijkse straatweg

WIRTGEN warmfrees aan het werk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

begin jaren '80

Folder E.Blok

 

   
8601

Hansweert

Verbreding Kanaal door Zuid Beveland

Op diepte brengen sluiskolk

 

 

 

 

05-09-1986

Foto Huub van Dijk 

   
8602

Hansweert

Verbreding Kanaal door Zuid Beveland

Op diepte brengen sluiskolk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

05-09-1986

Foto Huub van Dijk 

   
8603

Hansweert

Verbreding Kanaal door Zuid Beveland

Op diepte brengen sluiskolk

 

 

 

 

 

 

 

1986

Archief Dick Don  

   
  In 1987 word samen met De MOEL Alkmaar, BRUIL Ede en TROOST Pernis de Asfalt Centrale Schiedam B.V. in gebruik genomen.
   
8701

Schiedam

LINNHOFF asfaltinstallatie capaciteit 100 ton / uur van de A.C.S.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1987

Archief Dick Don  

   
8702

Rotterdam - Weena.

Aanbrengen asfalt met de VOGELE S 1500.

 

 

 

jaren '80

Folder E. Blok

 

   
8703

Rotterdam - Weena

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '80

Folder E.Blok

A

   
8704

Nieuwerkerk a/d IJssel.

Aanleg asfaltverharding bij een exportslachterij

 

 

 

jaren '80

Folder E.Blok

 

   
  In oktober 1996 word het bedrijf failliet verklaard en de wegenbouwtak overgenomen door H.W.Z., K.W.S. en VERMEER.
   
Home