Bruil

Apeldoorn

Ede

 
   
 

   
  Na twee jaar hier en daar een zandweg te hebben aangelegd besloot de in Doetinchem geboren boerenzoon  Bernard Bruil zich in 1906 serieus met wegenbouw te gaan bezighouden.
Hij slaagde erin veel werk te bemachtigen en dat nog allemaal met de hand, schop, kruiwagen enmet paard-en wagen moest worden uitgevoerd !
Hij voerde werken uit in de gemeente Bergh en Doetinchem, bouwde stuwdammen bij Gaanderen en Laag-Keppel, deed grondwerk voor het Paleis Soestdijk, verbeterde een zeedijk bij Delfzijl en nam wegenbouwprojecten aan in allelei gemeenten.
Bernard wist precies welke weg hij opwilde, en hij besefte dat goed materieel een eerste vereiste was, hij voerde als eerste in Nederland een stoomwals in.
   
2701

Schipborg (Drente)

Ontginningswerkzaamheden met uiterst rechts oprichter de heer Bernard Bruil en op de tractor Dirk.J.Bruil. 

 

 

 

 

 

 

 

1927

Foto gemeente archief ede.

   
  Begin jaren '30 kwamen twee van zijn zoons, Dirk en Frans, het bedrijf versterken er was voor de aanleg van de weg Zelhem-Ruurlo al een stal voor tien paarden zijn gebouwd, toch werd er besloten voor dit werk een locomotiefje aan te schaffen een opdracht in Ede in die zelfde jaren '30 was de aanleiding voor een complete bedrijfsverhuizing naar deze plaats, de familie zag veel voordeel in deze centrale ligging van Ede en vestigde het bedrijf aan de Klinkenbergerweg.
In 1934 besloten Dirk en Frans - zeer tegen de zin van vader in - om in te schrijven op de aanleg van Rijksweg 24 bij Ede, toen ze de aanbesteding wonnen weigerde vader elke medewerking, later zou hij erkennen dat beton een grote toekomst had en al in 1937 maakte men bij Bruil de meeste vierkante meters betonweg van alle aannemers in Nederland.
Na de tweede wereldoorlog maakte Bruil een nieuwe start, één paard en één wagen was het enige dat van het machinepark was overgebleven, nog tijdens de oorlogsjaren was een pand aan de Stationsweg gekocht en een begin gemaakt met een verbouwing tot kantoor, in 1943 was deze afgerond, maar toen moesten er eerst evacués in, pas in 1945 werd het pand als kantoor in gebruik genomen.
In 1946 overleed Bernard Bruil, zijn zoons Dirk en Frans namen de leiding over van het bedrijf.
Na een flinke brand in de werkplaat aan de Klinkenbergerweg verhuisde de werkplaats naar de Schaapsweg.
Er kwamen steeds meer mensen in het kantoor te werken en werd het passen en meten om voor iedereen een werkplek te creëren, dat ging door tot 1953 toen werd besloten op die plaats een nieuw kantoor te bouwen,
wegenbouw stond overigens in die periode boven aan de lijst van activiteiten, men repareerde beschadigde woningen, en dichte gaten in de dijken.
   
5301

Arnhem.

Leggen van asfalt op het Willemsplein met de eerste BARBER GREENE OLDING afwerkmachine bij Bruil. 

 

 

 

 

 

 

1953

Foto gemeente archief arnhem

   
5401

International Hough HY payloader en een Hovers dragline.

 

 

 

 

 

 

 

 

1954

Foto Joop Vellinga

   
5402

Arnhem.

Walsen van gebeulde beton in de Johan de Wittlaan. 

 

 

 

 

 

 

 

1954

Foto weg & bouw museum

   
5403

 

Walsen van gebroken puin verharding op het platteland. 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Foto nationaal archief

   
5404

 

Asfalt "molen".

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Foto archief gemeente ede

   
  Tien jaar na de oorlog had Bruil weer een fors materieelpark dat bestond uit bulldozers, draglines, verdeel en afwerkmachines voor asfalt en beton, na een paar grote projecten hebben te hebben gedraaid werden ze snel vervangen door modernere machines, men beschikte ook over eigen beton en asfaltinstallaties.
In 1953 werd als nevenbedrijf de Edese Beton Maatschappij opgericht en later in 1956 ook de Edese Beton Centrale.
   
5501

Arnhem - Aanleg rijksweg 12.

PASAL type 41 dragline op een halftrack.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

Foto Joop Vellinga

 

   
5502

Arnhem - Aanleg rijksweg 12.

PASAL type 41 dragline op een White halftrack, deze had een zescilinder zijklepmotor, snelheid op verharde weg 50-60 km/u, verbruik 1 op 800 meter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1955

Foto en info Joop Vellinga

 

   
5503

Arnhem - Aanleg rijksweg 12.

De betontrein aan het werk, op de achtergrond een Bristol calfdozer waarvan men er vier stuks bezat.

 

 

 

 

 

 

1955

Foto en info Joop Vellinga

 

   
5505

 

BARBER GREENE OLDING asfaltmachine met machinist A.Jansen.

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Archief Wim Jansen

   
5506

 

BARBER GREENE OLDING asfaltmachine met een BEDFORD asfaltkipper.

 

 

 

 

 

 

jaren '50

gemeente archief ede

   
5507

 

BARBER GREENE OLDING asfaltmachine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Archief Wim Jansen

   
5508

 

BARBER GREENE OLDING asfaltmachine.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Archief Wim Jansen

   
5509

 

Schoon vegen van het wegdek.

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Archief Wim Jansen

   
5510

 

Schoon vegen van het wegdek.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Archief Wim Jansen

   
5601

International Hough HY payloader bij het bevoorraden van de asfaltinstallatie, men had er twee met een benzinemotor en een met dieselmotor, deze laatste werd gestart met benzine en na enkele minuten ging hij over op diesel.

 

 

 

 

 

1956

Foto en info Joop Vellinga

 

   
5602

BRISTOL Calfdozer.

Van deze toen populaire machines had men er vier, de kwaliteit was echter bedroevend het motorvermogen was 32 PK  en vanaf 35 PK sprak men over een bulldozer een Calfdozermachinist verdiende in die tijd volgens de CAO minder als een bulldozermachinist wat niet helemaal eerlijk was met de kleinere Calfdozer moest men veel nauwkeuriger werken !

 

 

 

1956

Foto en info Joop Vellinga

 

   
5603

Aanleg RW 12.

Leggen van de betonverharding met de betontrein. 

 

 

 

1956

foto nationaal archief

   
5604

Aanleg RW 12.

Betoncentrale's. 

 

 

 

1956

foto nationaal archief

   
5605

Aanleg RW 12.

BEDFORD kipper en een PETTIBONE wiellader. 

 

 

 

 

 

 

 

1956

foto gemeente archief ede

   
5606

Aanleg RW 12.

Beton centrale.

 

 

 

 

 

 

 

 

1956

foto nationaal archief

   
5607

Aanleg RW 12.

GALION grader. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1956

foto nationaal archief

   
  Op 30 juni 1956 opende de Minister van Verkeer en waterstaat, Mr.J.Algera het wegtracé : de Klomp - Planken Wambuis, maar liefst 18 kilometer dubbelbaans weg van rijksweg 12 een belangrijke weg voor het verkeer van de Randstad richting Duitsland een hoogtepunt dus ook bij de N.V. Gebr. Bruil de onderneming bestond nu vijftig jaar.
   
5608

 

Leggen van asfalt in een nieuwbouwwijk met de BARBER GREENE OLDING. 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

archief Wim Jansen

   
5701

International Hough HY payloader, deze machines waren gevaarlijk bij het in- en uitstappen met draaiende motor , koppensnellers !!!

 

 

 

 

 

 

 

1957

Foto en info Joop Vellinga

 

   
5702

CATERPILLAR D 2 bulldozer.

De D2 ging in 1957 uit de productie, deze is een van de laatst geleverde machines.

 

 

 

 

 

 

1957

Foto en info Joop Vellinga

 

   
5801

Velp - Aanleg A 12.

GALION grader.

Bruil kocht twee van deze graders in de dump, een voor onderdelen, de motor liep op benzine zoals bijna alle legervoertuigen uit die tijd.

 

 

 

 

1958

Foto en info Joop Vellinga

   
5802

Velp - Aanleg A 12.

GALION grader.

In die tijd moest je op de machine staan om het werk te kunnen zien, ook de leren jas en alpinopet waren "in".

 

 

 

 

 

1958

Foto en info Joop Vellinga

   
5901

Arnhem.

BARBER GREENE OLDING asfaltmachine.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '50

Foto weg & bouw museum

   
6001

Arnhem - Aanleg rijksweg 12

Na enige tijd heeft Bruil de machine netjes gespoten en van LPG voorzien .
LPG ??? Ja , want langs het werk lag een grote tank omdat veel vrachtwagens er ook op liepen .


Later is er een GM diesel ingezet.

Nog later is deze naar de S.O.M.A. gegaan en is daar voorzien van grotere wielen.

 

1960

Foto en info Joop Vellinga

   
6002

Arnhem.

CATERPILLAR 933 rupslader.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1960

Foto en info Joop Vellinga

 

   
6003

 

Arnhem - Aanleg Rijksweg 12.

MICHIGAN 75 R wiellader.

Een merkwaardige machine nog een echte voorlader afgekeken van de HOUGH payloaders toen die door HOUGH niet meer gemaakt werden had MICHIGAN deze 75 R (rear wheel drive) nog steeds in zijn leveringsprogramma waarschijnlijk was deze de enige die in Nederland en misschien wel Europa geïmporteerd was.

 

 

1960

Foto en info Joop Vellinga

 

   
6004

Arnhem - Aanleg Rijksweg 12.

CATERPILLAR HT 4.

Een rupslader op basis van de D 4, ontwikkeld door TRACKSON en twee jaar onder die naam gebouwd de eerste hydraulische laadschop van CAT.

Hier is hij uitgerust met een dozerblad wat zeldzaam was.

1960

Foto en info Joop Vellinga

 

   
6101

Arnhem .

CATERPILLAR 955 H.

De eerste Caterpillar voorzien van powershift.

 

 

 

 

 

 

 

1961

Foto en info Joop Vellinga

 

   
6201

Ede.

DAF 2000DO met NOOTEBOOM oplegger met een INVICTA wals als lading tijdens een parade voor het afscheid van de burgemeester. 

 

 

 

 

1962

Foto gemeente archief ede

   
6202

Ede

FODEN bulkcement truck reed voor de E.B.C.

 

 

 

 

 

 

1962

Foto gemeente archief ede

   
  De jaren zestig stonden vooral in het teken van "de scheiding" in 1963 brak het inmiddels in Aannemingsbedrijf D.J en F.J.Bruil omgedoopte wegenbouwbedrijf in tweeën, toen Frans Bruil en zijn zoon Gert voor zichzelf begonnen onder de naam Bruil Arnhem.
Even daarvoor - eind jaren vijftig - waren Ben en Dick Bruil (derde generatie) al Bruil 2 in Apeldoorn gestart omdat ze het niet eens waren met het beleid van hun vader Dirk en oom Frans, omdat Ben en Dick zich alweer snel hadden verzoend met hun vader konden de medewerkers van het bedrijf in 1963 kiezen tussen blijven (bij Bruil Apeldoorn) of meegaan (met Bruil Arnhem).
Voor de splitsing had Bruil zo'n 600 á 700 personeelsleden daarna nog 250 á 300.
Maar in de jaren zeventig zat Bruil weer op het niveau van 1963.
   
6701

BARBER GREENE asfaltinstallatie.

 

 

1967

Foto weg & bouw museum

   
6702

BARBER GREENE asfaltinstallatie.

 

 

 

 

1967

Foto weg & bouw museum

   
6703

BARBER GREENE asfaltinstallatie.

 

 

 

 

 

1967

Foto weg & bouw museum

   
7001

 

BARBER GREENE en een RUTHEMEIJER wals.

 

 

 

 

 

 

jaren '70

Foto weg & bouw museum

   
7002

 

Asfalt leggen met een BARBER GREENE SA 41, SCHEID wals en CLARCK SCHEID bandenwals.

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

Foto weg & bouw museum

   
7101

Ede

Asfalt leggen met een BARBER GREENE SA 41.

 

 

 

 

 

 

jaren '70

Foto gemeente archief ede

   
7102

Hoenderloo - Krimweg.

Aanleg rw 50.

ALFELDER asfaltinstallatie.

 

 

 

 

 

1971

Foto gemeente archief Apeldoorn

   
7201

Apeldoorn

File betonmixers van de E.B.C.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '72

Foto gemeente archief ede

   
7202

 

ALFELDER AE 200T asfaltinstallatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

Foto gemeente archief ede

   
7301

Markelo

Aanleg E 8.

RUSTON 30 RB laad een DAF kipper van J.H.Verdriet uit Goor.

 

 

 

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7302

Markelo

Aanleg E 8.

Laden van kippers met twee MICHIGAN 275 wielladers.

 

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7303

Markelo

Aanleg E 8.

Met bakken van zo'n 5 M3 is een kipper zo geladen.

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

   
7304

Markelo

Aanleg E 8.

Wachten op de volgende kipper.

 

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7305

Markelo

Aanleg E 8.

Maar die staan stil, de chauffeurs zijn aan het schaften !

 

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7306

Markelo

Aanleg E 8.

De S 15 naar de E 8 gezien vanuit Rijssen.

 

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7307

Markelo

Aanleg E 8.

De S 15 in aanleg met een rij kippers gezien vanaf de E 8.

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7308

Markelo

Aanleg E 8.

Laden van een DAF kipper met chauffeur Appie Pasop, de machinist van de MICHIGAN was Herman van Wijk.

 

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7309

Markelo

Aanleg E 8.

 

 

 

 

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7310

Markelo

Aanleg E 8.

KOMATSU  D 65E "van" machinist Rinus de Ruiter en de CATERPILLAR  D6B "van" Evert van de Schut.

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7311

Markelo

Aanleg E 8.

 

 

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7312

Markelo

Aanleg E 8.

CATERPILLAR D6C.

 

 

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7313

Markelo

Aanleg E 8.

PRIESTMAN Bison dragline.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1973

Foto Gerrit Verdriet

 

   
7315

Aanleg A 50

C.M.I. slipformpaver  met ervoor een NORDVERK dumper

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1973

foto gemeente archief ede

   
7316

Aanleg A 50

C.M.I. slipformpaver  bij het leggen van een zandasfalt fundatie, het zandasfalt word met dumpers aangevoerd en voor de machine gekipt.

 

 

 

 

 

 

 

1973

foto gemeente archief ede

   
7317

Aanleg A 50

C.M.I. slipformpaver .

 

 

 

 

 

 

 

 

1973

foto gemeente archief ede

   
7318

Aanleg A 50

C.M.I. slipformpaver .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1973

foto gemeente archief ede

   
7319

Aanleg A 50

C.M.I. slipformpaver .

 

 

 

 

 

 

 

 

1973

foto gemeente archief ede

   
7401

 

C.M.I. slipformpaver met een werkbreedte tot 16 meter, legt de fundatie over de gehele wegbreedte en naadloos in een arbeidsgang.

 

 

 

 

 

 

jaren '70

Archief Hans de Ruiter

   
7402

 

C.M.I. slipformpaver.

Werd vooralgebruikt voor het aanbrengen van wegfundaties van zandasfalt en cement/zand.

Dit is geen mix-inplace machine, het zand/cement mengsel word in een centrale gemengd en per kipper aangevoerd, en vervolgens voor de machine gekipt.

 

jaren '70

Archief Hans de Ruiter

   
7403

 

C.M.I. slipformpaver.

Met deze machine werd ook asfalt gelegd.

 

 

 

 

 

 

jaren '70

Archief Hans de Ruiter

   
7404

 

C.M.I. slipformpaver. 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

Archief Hans de Ruiter

   
7405

Ede

FODEN Betonmixers, de eerste vier assige bouwvoertuigen in Nederland. 

 

 

 

 

 

 

jaren '70

foto gemeente archief ede

   
7501

Aanleg A 50  Apeldoorn - Zwolle.

FODEN dumptrucks en FAUN dumpers.

 

 

 

 

 

 

 

1975

Foto gemeentearchief ede

   
7701

Aanleg A 50  Apeldoorn - Zwolle.

Aanvoer zand met diversen kippers, KOMATSU D 65 Bulldozer.

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7702

Aanleg A 50.

S.G.M.E. menginstallatie voor zand/cement stabilisatie.

 

 

 

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7703

Aanleg A 50.

FAUN dumper.

 

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7704

Aanleg A-50.

MICHIGAN 275 wiellader, KOMATSU D 65 bulldozer,     Mercedes kipper, VOLVO dumper.

 

 

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7705

Aanleg A 50.

 

 

 

 

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7706

Aanleg A 50.

 

 

 

 

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7707

Aanleg A 50.

BARBER GREENE SB 170 asfaltafwerkmachine.

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7708

Aanleg A 50.

 

 

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7709

Aanleg A 50.

 

 

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7710

Aanleg A 50.

C.M.I. slipformpaver. 

 

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7711

Aanleg A 50.

DAF kipper, MICHIGAN 275 loader, FAUN dumper.

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7712

Aanleg A 50.

ALFELDER AE 200 asfaltinstallatie.

Max cap. 300 t/u

Een keer is er een recordproductie gerealiseerd van   325 t/u de Michigan 175 IIIA loader had toen een problemen om de voorraadsilo's vol te krijgen !

 

 

 

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7713

Aanleg A 50.

Aanvoer grind voor de productie van asfalt door een DAF 2600 oplegger kipper.

 

 

 

 

 

 

 

 

29-07-1977

Foto Huub van Dijk

   
7715

Ede

Materieel werkplaats aan de zandlaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

1977

Foto gemeente archief ede

   
7716

Ede

Edense Beton Centrale.

 

 

 

 

 

 

1977

Foto gemeente archief ede

   
 
In Oktober 1982 startte BRUIL met de aanleg van een nieuwe start en landingsbaan met een lengte van 3000 meter en een breedte van 45 meter en een platform op het vliegveld Welschap bij Eindhoven, een opdracht van 29.000.000 gulden.

Door een erg nat voorjaar een krappe bouwtijd, pas is mei kon men aan het echte werk beginnen wat uiteindelijk in december van dat jaar gereed was, hiervoor werkte men met gemiddeld 100 man van 6 uur s'ochtends tot 7 uur s'avonds en gedurende de bouwvakantie.

Op het werk werden twee betoncentrales en een asfaltcentrale geplaatst  die 80.000 m2 beton en 100.000 ton asfalt produceerden.

De baan bestaat uit een fundering van gerecycled beton en 60.000 m2 zand/cement stabilisatie met een dikte van 40 cm , hierop is een betonlaag met een dikte van 28 cm en daarop asfalt van 28 cm dikte aangebracht, waarop door POSSEHL uit Bavel is een slijtlaag bestaande uit basaltedelsplit (10.000 ton) aangebracht .

   
8301

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Het molenterrein.

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk 

   
8302

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Het molenterrein met links de asfaltinstallatie en daarnaast de beide betoncentrales.

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8303

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

De ALFELDER AE 200 asfaltinstallatie met een capaciteit van 200 ton/uur, ervoor de weegbrug.

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8304

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

De ALFELDER asfaltinstallatie met vulstofsilo's van 30m hoogte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8305

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8306

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

MICHIGAN 125B wiellader laad de doseersilo van de asfaltinstallatie.

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8307

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

   
8308

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

TERBERG vierassige asfaltkipper.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8309

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Laden van de doseersilo's van beide betoncentrales.

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8310

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8311

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

S.G.M.E.  betoncentrale met een capaciteit van 100 M3 per uur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk 

   
8312

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Laden van een (zij)kipper.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk 

 

   
8313

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8314

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

MULDER betoncentrale met een capaciteit van 50 M3 per uur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk 

   
8315

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8316

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk 

   
8317

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8318

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8319

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Aanbrengen asfaltlaag.

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8320

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Aanbrengen asfaltlaag.

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

   
8321

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Aanbrengen asfaltlaag met een BARBER GREENE afaltafwerkmachine.

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8322

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Aanbrengen asfaltlaag .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8323

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Aanbrengen betonlaag met de A.B.G. betontrein hier een van de twee spreiders.

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

   
8324

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Een zijkipper lost zijn lading in de betonspreider hier word de bovenlaag van 8 cm aangebracht.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8325

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

verdichten van de onderlaag.

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8326

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

verdichten van de onderlaag.

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk 

   
8327

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

verdichten van de onderlaag.

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk 

 

   
8328

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Spreider voor de bovenlaag.

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

 

   
8329

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Verdichten van de bovenlaag.

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk 

   
8330

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Afwerken bovenlaag.

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

   
8331

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Afwerken bovenlaag.

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

   
8332

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Opruwen bovenlaag en beschermen tegen te snelle droging.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk 

   
8332

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Diamantzaag van POSSEHL voor het zagen van de schijnvoegen,

en in de lucht een NORTHROP NF 5 van de luchtmacht.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

   
8333

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Aanvoer van de afdekkappen voor het pas gelegde beton te beschermen.

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk

   
8335

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Aan het einde van de baan word de betontrein door een LIEBHERR kraan van HOLLEMAN van de rails gehesen .

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk 

   
8336

Aanleg start / landingsbaan Welschap bij Eindhoven.

Cementspreider op transport.

 

 

 

 

 

27-07-1983

Foto Huub van Dijk 

 

   
9001

Harderwijk.

Stationaire ALFELDER asfaltinstallatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jaren '90

Foto gemeente archief ede 

   
9401

Aanleg A 2, Eindhoven - Den Bosch onder Boxtel.

HITACHI UH 181.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mei 1994

Foto Huub van Dijk

   
9402

Aanleg A 2, Eindhoven - Den Bosch onder Boxtel.

HITACHI UH 181.

 

 

 

 

 

Mei 1994

Foto Huub van Dijk

   
9403

Aanleg A 2, Eindhoven - Den Bosch onder Boxtel.

CATERPILLAR D 5 H LGP.

 

 

 

 

Mei 1994

Foto Huub van Dijk

 

   
9404

Aanleg A 2, Eindhoven - Den Bosch onder Boxtel.

CATERPILLAR D 5 H LGP.

 

 

 

 

 

Mei 1994

Foto Huub van Dijk

   
9405

Aanleg A 2, Eindhoven - Den Bosch onder Boxtel.

CATERPILLAR D 5 H LGP.

 

 

 

 

 

 

 

Mei 1994

Foto Huub van Dijk

   
9406

Aanleg A 2, Eindhoven - Den Bosch onder Boxtel.

Asfalt leggen.

 

 

 

 

Mei 1994

Foto Huub van Dijk

   
9407

Aanleg A 2, Eindhoven - Den Bosch onder Boxtel.

DEMAG DF 100 C asfaltafwerkmachine.

 

 

 

 

 

 

 

Mei 1994

Foto Huub van Dijk

   
9408

Aanleg A 2, Eindhoven - Den Bosch onder Boxtel.

DEMAG DF 100 C asfaltafwerkmachine.

 

 

 

 

 

Mei 1994

Foto Huub van Dijk

   
9409

Aanleg A 2, Eindhoven - Den Bosch onder Boxtel.

Asfalt leggen.

 

 

 

 

Mei 1994

Foto Huub van Dijk

   
9410

Aanleg A 2, Eindhoven - Den Bosch onder Boxtel.

Asfalt leggen.

 

 

 

 

 

Mei 1994

Foto Huub van Dijk

   
9411

Aanleg A 2, Eindhoven - Den Bosch onder Boxtel.

HAMM bandenwals.

 

 

 

 

 

Mei 1994

Foto Huub van Dijk

   
9501

Vervangen verharding A 28.

Samen met REEF Oldenzaal werd voor de aanleg van betonverhardingen REBRU opgericht en deze Slipform paver aangekocht. 

 

 

 

 

jaren '90

 

   
9801

JOHN DEERE wegschaaf.

Eigenlijk een verlengde tractor . Maar bij het verlengen is de vooraandrijving vervallen .

 

 

 

 

 

1998

Foto Joop Vellinga

   
9802

JOHN DEERE wegschaaf.

Het blad is voorzien van een speciaal wegverbredingsstuk .

 

 

 

 

 

 

 

 

1998

Foto Joop Vellinga

   
 
huidig adres : BRUIL infra bv
Pascalstraat 15
6716 AZ Ede
T 0318 - 627700         F 0318 - 627799