MARTENS en Van OORD

Oosterhout

 
   
 
   
  Teus van Oord droomt altijd al van een eigen bedrijf, hij zit vol ideen en ambities, alleen de middelen ontbreken, daarom gaat hij op zoek naar een partner.
Die vind hij in de familie Martens, samen richten ze in 1986 Martens en Van Oord op,
Ko Martens wordt verantwoordelijk voor de mensen en machines, Teus van Oord gaat zich bezighouden met de projecten.
   
9001

Industrieterrein Moerdijk

CAT D8N

 

 

 

 

 

 

februari 1990

Foto Huub van Dijk

   
9002

Industrieterrein Moerdijk

CAT D8N

 

 

 

 

 

 

februari 1990

Foto Huub van Dijk

   
9005

Advertentie
   
9101

Westkapelle

Strandsuppletie

CAT D5N bulldozer

 

 

 

 

 

augustus 1991

Foto Huub van Dijk

   
9102

Westkapelle

Strandsuppletie

EDER 815 graafmachine

 

 

 

 

 

 

augustus 1991

Foto Huub van Dijk

   
9103

Westkapelle

Strandsuppletie

 

 

 

 

 

 

augustus  1991

Foto Huub van Dijk

   
9104

Westkapelle

Strandsuppletie bij het vallen van de avond

 

 

 

augustus 1991

Foto Huub van Dijk

   
9105

Westkapelle

Strandsuppletie

 

 

 

 

 

 

augustus 1991

Foto Huub van Dijk

   
9106

Westkapelle

Strandsuppletie

 

 

 

 

 

 

augustus 1991

Foto Huub van Dijk

   
9107

Westkapelle

Strandsuppletie

 

 

 

 

 

 

 

augustus 1991

Foto Huub van Dijk

   
9108

Westkapelle

Strandsuppletie

Verleggen persleiding 

 

 

 

 

augustus 1991

Foto Huub van Dijk

   
9109

Westkapelle

Strandsuppletie

 

 

 

 

 

 

 

september 1991

Foto Huub van Dijk

   
9110

Zoutelande

Strandsuppletie

 

 

 

 

 

 

 

september 1991

Foto Rijkswaterstaat

   
9111

Zoutelande

Strandsuppletie

 

 

 

 

 

 

 

september 1991

Foto Rijkswaterstaat

   
9112

Zoutelande

Strandsuppletie

 

 

 

 

 

 

 

september 1991

Foto Rijkswaterstaat

   
9113

Zoutelande

Strandsuppletie

 

 

 

 

 

 

september 1991

Foto Rijkswaterstaat

   
9201

Heerlen - Sigrano groeve

CATERPILLAR D8N 

 

 

 

 

 

 

1992

Foto Gertjan Veld

   
9202

Heerlen - Sigrano groeve

CATERPILLAR D5N en D8N 

 

 

 

 

 

 

1992

Foto Gertjan Veld

   
9203

Heerlen - Sigrano groeve

CATERPILLAR D8N 

 

 

 

 

 

1992

Foto Gertjan Veld

   
9204

Heerlen - Sigrano groeve

 

 

 

 

 

1992

Foto Gertjan Veld

   
9205

Heerlen - Sigrano groeve

 

 

 

 

 

 

1992

Foto Gertjan Veld

   
9206

Heerlen - Sigrano groeve

 

 

 

 

 

 

1992

Foto Gertjan Veld

   
9210

 

HITACHI EX 700

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaren '90

 

   
  Sinds de oprichting is Martens en Van Oord betrokken geweest bij veel bijzondere projecten, zoals de ontwikkeling van het industrieterrein Moerdijk de ombouw van de A 16, de HSL en de Betuweroute.
De aanleg van de Zoomweg-Zuid, de verlenging van de snelweg A 4 van Bergen op Zoom richting Antwerpen, was het eerste werk waarvan M.v.O. deel uitmaakte van een aannemerscombinatie en niet als onderaannemer aan de klus werkte.
   
9401

Oosterhout

FIAT HITACHI FH 300LC2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaren '90

   
9501

Venraij

Aanleg RW 73

HITACHI EX 700

 

 

 

1995

Foto Rijkswaterstaat

   
  In 1997 gaat Ko Martens met pensioen en neemt Teus van Oord alle aandelen over en is vanaf dat moment de enige eigenaar de familie Martens trekt zich terug uit het bedrijf en gaat verder met hun transportonderneming.
   
9701

Breda - Ginniken

Werkzaamheden aan de rivier de Mark

 

 

 

 

 

 

1997

Archief Breda

   
  In 1998 word de opvallende wit - groene bedrijfskleur geïntroduceerd, op de TKD zien we voor het eerst een machine in deze kleuren.
   
9801

TKD 1998.

Een van de eerste machines in de nieuwe kleuren HITACHI  EX 750

 

 

 

 

 

juni 1998

Foto Huub van Dijk

   
9802

TKD 1998

HITACHI  EX 750

 

 

 

 

 

 

 

juni 1998

Foto Huub van Dijk

   
9803

TKD 1998

HITACHI  EX 750

 

 

 

 

 

 

juni 1998

Foto Huub van Dijk

   
  De stap naar waterwerken werd gemaakt met de Westerscheldetunnel, de aanleg van de langste autotunnel van Nederland was zo omvangrijk (duur  vijf jaar) dat M.v.O. er financieel een basis voor de toekomst mee kon leggen.
   
9810

Terneuzen

Westerschelde tunnel

Ponton TERRA, aanvoer zand voor het werkterrein

 

 

 

september 1998

Foto Huub van Dijk

   
9811

Terneuzen

Westerschelde tunnel

HITACHI EX 750 op de TERRA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

september 1998

Foto Huub van Dijk

   
9812

Terneuzen

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

september 1998

Foto Huub van Dijk

   
9813

Terneuzen

Westerschelde tunnel

Aan de andere kant de voorraadsilo op het fabrieksterrein

 

 

 

 

 

 

september 1998

Foto Huub van Dijk

   
9814

Terneuzen

Westerschelde tunnel

VOLVO A 35 C dumper nog niet in het nieuwe jasje samen met een A 35 C en CAT 350 van Jac Rijk

 

 

 

 

 

september 1998

Foto Huub van Dijk 

   
9901

Lith

 

 

 

 

 

 

 

1999

Foto Rijkswaterstaat 

   
9902

Etten Leur

Aanleg A 58

VOLVO  L 180 wiellader

 

 

 

 

 

maart 1999

Foto Huub van Dijk

   
9903

Etten Leur

Aanleg A 58

 

 

 

 

 

 

 

maart 1999

Foto Huub van Dijk

   
9905

Terneuzen

Westerscheldetunnel

VOLVO A 35C dumper

 

 

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk

   
9906

Terneuzen

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk

   
9907

Terneuzen

Westerscheldetunnel

VOLVO A 35C dumper 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk

   
9908

Terneuzen

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk

   
9909

Terneuzen

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk 

   
9910

Terneuzen

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk 

   
9911

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

Aanvoer zand toegangswegen tunnel, het zand word aangevoerd per schip gelost met de Terra en via een transportband over de westerscheldedijk gevoerd

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk

 
   
9912

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

Het materiaal in ruste aan de noordzijde van de tunnel

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk

   
9913

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

Aanvoer zand toegangswegen tunnel, het zand word aangevoerd per schip gelost met de Terra en via een transportband over de westerscheldedijk gevoerd

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk

 
   
9914

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

VOLVO A 35 C word geladen door een CAT 245D van Jac Rijk

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk 

   
9915

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk 

   
9916

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

 

 

ju;i 1999

Foto Huub van Dijk 

   
9917

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk 

   
9918

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk 

   
9919

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk 

   
9920

Ellewoudsdijk.

Westerscheldetunnel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

juli 1999

Foto Huub van Dijk

   
9921

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

HITACHI EX 700

 

 

 

 

 

 

november 1999

Foto Huub van Dijk 

   
200001

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

HITACHI EX 700

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200002

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200003

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200004

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200005

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200006

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

Hitachi EX 750 op de Terra

 

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200007

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

Hitachi EX 750 op de Terra

 

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200008

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200009

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200010

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200011

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

Hitachi EX 700

 

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200012

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

Hitachi EX 750 op de Terra

 

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200013

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200014

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

 

 

 

 

 

 

april 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200015

Papendrecht

Sophiaspoortunnel

Uitgraven van de op en afritten van de tunnel met een HITACHI EX 750

 

 

 

 

 

 

augustus 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200016

Papendrecht

Sophiaspoortunnel

 

 

 

 

 

 

 

augustus 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200017

Papendrecht

Sophiaspoortunnel

 

 

 

 

 

 

 

 

augustus 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200018

Papendrecht

Sophiaspoortunnel

 

 

 

 

 

 

 

 

augustus 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200019

Papendrecht

Sophiaspoortunnel

Hitachi EX 750

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

augustus 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200020

Papendrecht

Sophiaspoortunnel

 

 

 

 

 

 

augustus 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200021

Papendrecht

Sophiaspoortunnel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

augustus 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200022

Papendrecht

Sophiaspoortunnel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

augustus 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200023

Papendrecht

Sophiaspoortunnel

 

 

 

 

 

 

 

 

augustus 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200024

Papendrecht

Sophiaspoortunnel

 

 

 

augustus 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200025

Papendrecht

Sophiaspoortunnel

 

 

 

 

 

 

augustus 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200026

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

HITACHI EX 500 LCH

 

 

 

 

 

september 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200027

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel

HITACHI EX 500 LCH

 

 

 

 

 

september 2000

Foto Huub van Dijk 

   
200028

Ellewoudsdijk

Westerscheldetunnel.

Naast de dumpers van M.v.O. ook dumpers van Jac. Rijk en Liebregts

 

september 2000

Foto Huub van Dijk 

   
  Naast aannemer van grote infrastructuele werken is de aandacht sinds begin 2000 verschoven naar baggerwerken, de geschiedenis van M.v.O. kenmerkt zich sindsdien meer door uiteenlopende projecten als hoofdaannemer of onderaannemer.
   
200030

Breda

Aanleg HSL

 

 

 

 

 

 

september 2000

Foto archief Breda 

   
200101

Moerdijk.

Aanleg HSL

Zandtransport voor de spoorbaan

 

 

 

 

 

juli 2001

Foto Huub van Dijk 

   
200102

Moerdijk

Aanleg HSL

Zandtransport voor de spoorbaan

 

 

 

 

 

 

juli 2001

Foto Huub van Dijk 

   
200105

Raamsdonkveer

Dijkverzwaring

 

 

 

 

 

 

 

juli 2001

Foto archief Breda 

   
 
huidig adres :


Martens en Van Oord
Damweg  50
4905 BS OOSTERHOUT

Telefoon: +31 (0)162 - 47 47 47               Fax: +31 (0)162 - 47 47 48

www.mvogroep.nl           E-mail: info@mvogroep.nl