Te Siepe
Zwollerkerspel
 
   

 

   
Tekst deels uit het boek "waar een wil is is een weg"van K.W.S. en uit het huisorgaan "wegenschouw".  
   
  Hendrik Jan te Siepe richt op 22 jarige leeftijd in 1880 een eigen onderneming op, hij begint met de bouw van woningen en kleinere bouwwerken, het eerste echt belangrijke werk was de bouw van een textielfabriek in Glanerbrug daarna richtte hij zich meer en meer op grond-en spoorwegbouw in heel Nederland.
Hij bouwde ondermeer aan de havenuitbreiding in Terneuzen, spoor aansluitingen voor de Staatsmijnen, Twentse textielfabrieken en in 1906 de spoorlijn bij Rilland-Bath waaraan met zo'n 600 man werd gewerkt.
In 1920 werd de eenmanszaak omgezet in een N.V. v/h H.J. te Siepe, een van de vier zoons van Hendrik, Gerrit Hendrik zat in de directie.
   
2601

Harlingen.

De MILLER asfaltmolen welke gebruikt werd bij de aanleg van de weg Harlingen - Franeker.
Deze installatie werd aangedreven door een stoomlocomobiel, de vulstof werd in zakken aangevoerd en de bitumen in blokken die in ketels werden gesmolten.
Capaciteit 5 ton/uur.


















1926

Foto archief NVBW.
   
2602

Harlingen.

Stoomwals met de asfaltverwerkingsploeg.



















1926

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
2603

Aanvoer van het asfalt met een handkar, het asfalt werd op ijzeren platen gestort die vooraf met gas-olie waren besprenkeld, een ploeg spreiders zorde voor de verspreiding, een ploeg harkers voor de afwerking en tenslotte de stoomwals voor de verdichting.



























1926

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
2604

Een boerenkar met paard ook in gebruik voor het asfalttransport.




















jaren '20

   
2605

























jaren '20

   
2801

Roosendaal.

CUMMER asfaltmolen met een cap. van 8 ton/uur.
Hier werden diversen Rijkswegen van verharding voorzien.













1928

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
2802

Roosendaal.

RUTHEMEIJER tandem stoomwals met een gewicht van 6 ton voor die tijd een zeer moderne wals.

















1928

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
2901

Rijsbergen.



















1929

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
3001

In wateren van een halfverharde leemweg.
































jaren '30

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
3002

Aanleg halfverharde leemweg.
































jaren '30

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
3003

Aanleg halfverharde leemweg.





















jaren '30

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
3201

Reparatie van een stoomwals.































jaren '30

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
3202

De Rips.

















1932

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
3203

De Rips.

RUTHEMEIJER stoomwals.






















1932

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
3901

In 1939 werd de eerste AMMANN type 2 SN  asfaltmolen gekocht welke werd aangedreven door een Lister FB 4 dieselmotor ook was de molen utgerust met een asfalt voorraadsilo.

De molen is later omgebouwd naar elektrische aandrijving en besturing (met handschakelaars) en heeft tot ca. 1970 dienst gedaan, eind jaren '60 is de molen verplaatst naar zijn laatste standplaats Aalten.







1939

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
  In 1948 begint Hendrik Jan te Siepe zijn Loopbaan in de wegenbouw.
Het gaat voorspoedig met Te Siepe en het bedrijf groeit uit tot een van de grootste wegenbouwers in Oost-Nederland, in 1953 gaat de onderneming verder als N.V. Wegenbouw- en Aannemersbedrijf v/h G.H. te Siepe en Zoon met als directeuren de heren H.J. te Siepe (zoon van Gerrit Hendrik) en G.H.Landewers.
Gerrit Hendrik overlijd in 1956.
In die jaren werd gewerkt voor de Landmacht, Provincie, Rijkswaterstaat en diversen gemeenten.
Ook specialiseerde men zich in het aanbrengen van oppervlaktebehandeling met Amerikaanse Buckeye steenslagspreiders, het kantoor is dan nog steeds gevestigd op de Nieuwe Deventerweg 99 in Zwollerkerspel, de werkplaats, magazijn en opslagterrein bevind zich op de Fabrieksweg te Windesheim.
Volgens het Nederlands Economisch Cultureel Archief heeft Te Siepe veel tot stand gebracht tijdens de opbouw van Nederland na de tweede wereldoorlog, het bedrijf werd daarvoor beloond met een speciale publicatie.
   
4801

Twee asfaltmolens in vol bedrijf.


















Eind jaren '40.

Foto archief NVBW.
   
4802

Met de hand spreiden van het asfalt.



















1948

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
4803


































1948

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter
   
4804

Twee stoomwalsen in rust.





















jaren '40

archief Hans de Ruiter
   
5001

Een van de eerste BARBER GREENE asfaltafwerkmachine's en een WALLIS & STEEVES wals.


















jaren '50.

Foto archief NVBW.
   
5002

BARBER GREENE asfaltafwerkmachine.






























jaren '50.

Foto archief NVBW.
   
5003

AMMANN asfaltmolen.

















jaren '50.

Foto archief Hans de Ruiter.
   
5004

Laden van een GMC door een FUCHS D 3 dragline op een GMC onderstel.


















jaren '50.

Foto archief Hans de Ruiter.
   
5005

Laden van een GMC door een FUCHS D 3 dragline op een GMC onderstel.
















jaren '50.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
5201

Zand transport met de GMC.




























jaren '50.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
5202

































jaren '50.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
5203


Verdichten van het zandbed met een trilplaat.






























jaren '50.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
5501

Mack asfaltkipper.






















jaren '50.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
5502


Beton draaien in de berm.




















jaren '50.

archief Hans de Ruiter.
   
5503

Hardenberg.




















jaren '50.

archief Hans de Ruiter.
   
6001

Aanleg riolering met gebruik van een O & K L 152 dragline.






















jaren '60.

Foto archief kws.
   
6002

OPEL Olympia servicewagen.












jaren '60.

Foto archief kws.
   
6003

Asfalt leggen met de BARBER GREENE.

























jaren '60.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6004

Verdichten met een ADVANCE wals.




















jaren '60.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6005

Aanbrengen split met een BUCKY stooier.

























jaren '60.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6006

Aanbrengen bitumen door NWM.
















jaren '60.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6007

BUCKY stooier.

























jaren '60.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6008

Laden van een CHEVROLET kipper met een MAAGD jacobsladder.













jaren '60.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6009

Aanbrengen asfalt.




















jaren '60.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6101

GMC met een vulstofsilo op transport.










1961

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6102

De Peel.

Leggen met de BARBER GREENE van zand/cement stabilisatie.



















1961

Archief weg & bouw museum
   
6103

De Peel.

Verdichten zand/cement stabilisatielaag.



















1961

Archief weg & bouw museum
   
6201

FORD F 650   kipper.






















1962

archief Hans de Ruiter.
   
6202

WERKLUST OL 501 wielader.
























1962

archief Hans de Ruiter.
   
6203

Nijverdal.

AMMANN 750 SB asfaltinstallatie.






















1962

archief Hans de Ruiter.
   
6301

AMMANN 750 SB asfaltinstallatie met twee DAF 6 streper kippers.






























1963.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6303

Een kijkje in de commandowagen van de AMMANN.





























1963

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6304

Split laden met een MAAGD jacobsladder.


























1963

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
  1963 was voor Te Siepe een recordjaar, zo bracht de afd. slijtlagen in dat jaar bijna 2,5 miljoen M2 oppervlakte behandeling aan, in dat jaar werkte men ook voor het eerst samen met de Kon. Mij. Wegenbouw uit Utrecht bij de verdubbeling van de weg Zwolle - Meppel, Men had op dat moment vijf asfaltinstallaties.
Te Siepe ging steeds meer asfalt produceren in vijf jaar tijd, tussen 1965 en 1970 groeide de asfaltproductie van 180.000 naar 400.000 ton, daarmee was men het zesde grootste wegenbouwer van Nederland.
   
6401

Een Bedford asfaltkipper van Klomp Zwolle, de vaste transporteur van Te Siepe is van de weg geraakt



















jaren '60

archief Hans de Ruiter.
   
6501

Asfaltinstallatie.




















jaren '60.

Foto archief kws.
   
6502

BARBER GREENE asfaltafwerkmachine met ervoor een DAF asfaltkipper.













jaren '60.

Foto archief kws.
   
6503

Salonwagen.


















jaren '60.

Foto archief kws.
   
6504

Epe.

Twee BLAW-KNOX asfaltafwerkmachines op banden.















1965.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6505

Zutphen - Marsweg.

Asfaltinstallatie van de A.Z. Asfaltfabriek Zutphen.










1965.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6506

Zwolle - Heinoseweg.

AMMANN 1500 SB asfaltinstallatie.










1965.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6507

Zwolle

DAF Asfaltkippers van Klomp Zwolle de vaste transporteur van Te Siepe op de werf.










jaren '60

archief Hans de Ruiter.
   
6508



Een DAF Asfaltkipper van Klomp Zwolle is van de weg geraakt.

















jaren '60

archief Hans de Ruiter.
   
6509



Een DAF Asfaltkipper lost zijn lading in de hopper van een BARBER GREENE SA 41.






























jaren '60

archief Hans de Ruiter.
   
6510

In 1965 versheen het eerste nummer van het huisorgaan genaamd "Wegenschouw".






























1965.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6511

Voorwoord van H.J. Te Siepe.


















1965.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6512

Sibculo.

AMMANN asfaltinstallatie.



















1965

Archief weg & bouw museum
   
6513

Sibculo.

AMMANN asfaltinstallatie.



















1965

Archief weg & bouw museum
   
6514

Een WERKLUST OL 1300 laad de doseurs van een asfaltinstallatie.
















jaren '60

archief Hans de Ruiter.
   
6515





















jaren '60

archief Hans de Ruiter.
   
6601

Windesheim.

De werf van Te Siepe aan de IJssel  :

1 = Werlplaatsen.
2 = Magazijn.
3 = Bedrijfswoning.
4 = Administratie.
5 = Huize "Alteveer".
6 = Schildersloods.
7 = Timmerloods.
8 = Materieelpark.
9 = Voetbalveld.








1966.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6602

Genderingen.

Grondverzet voor een uitbreidingsplan met een HOVERS dragline en een CAT D 4 bulldozer.















1966.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6603

AMMANN asfaltinstallatie.





















1966.

archief Hans de Ruiter.
   
6604

CATERPILLAR 922 A wiellader.




















1966.

archief Hans de Ruiter.
   
6701

Windesheim.

Reparatie aan een ADVANCE statische wals.






























1967.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6702

Westerhaar.

AMMANN asfaltinstallatie.

















1967.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6703

Zwolle - Heinoseweg.

Reparatie aan de asfaltinstallatie.





















1967.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6704

WERKLUST OL 507  wiellader.





















jaren '60

archief Hans de Ruiter.
   
6801

BARBER GREENE SA 41.


















Eind jaren '60.

Foto archief kws.
   
6802


















Eind jaren '60.

Foto archief kws.
   
6803

Westerhaar.

Uitzicht vanuit de commando cabine van een asfaltinstallatie.
























1968.

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
  Als Combinatie S.W.S. Te Siepe samen met de Kon. Mij. Wegenbouw  word de RW 32 (A 28) Lichtmis - Staphorst aangelegd, het asfalt word aangebracht met drie machines en vijf walzen, er rijden 24 asfaltkippers naar drie asfaltinstallaties in Zwolle, Steenwijk en Staphorst.
Het wegdek met een breedte van 11 meter word zo in een keer aangebracht men verwerkt gemiddeld 2000 ton asfalt per dag met een record van 2356 ton.
   
6804

Staphorst - A 28.

Aanbrengen nieuwe toplaag met twee Blaw-Knox en een Barber Greene asfaltmachine.







1968

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6805

Staphorst - A 28.

Aanbrengen nieuwe toplaag.














1968

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6806

Staphorst - A 28.

Aanbrengen nieuwe toplaag.












1968

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6807

Staphorst - A 28.

Aanbrengen toplaag met drie afwerkmachines de INVVICTA wals is van K.M.W.










1968

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6808

Deventer - Wesepe.

Aanbrengen slijtlaag met BUCKEY aanhangstrooiers.

















1968

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6809

Deventer - Wesepe.

Aanbrengen slijtlaag.

BLAW KNOX en SCHEID bandenwalzen.

















1968

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6810



BLAW KNOX grader.

















jaren '60

archief Hans de Ruiter.
   
6811



Sleutelen aan de BLAW KNOX grader.





























jaren '60

archief Hans de Ruiter.
   
6901


BARBER GREENE  SA 41 asfaltafwerkmachine.


























1969

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6902
























1969

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6903


BARBER GREENE  SA 41  asfaltafwerkmachine en SCHEID bandenwals..


























1969

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6904


SCHEID bandenwals..






























1969

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6905



Aanbrengen slijtlaag met BUCKEY aanhangstrooier.




























1969

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
6906



RUTHEMEIJER Stoomwals uit 1926 ingezet bij een opening van een nieuw wegtracé.


















1969

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
  In 1969 gaat Te Siepe definitief samenwerken met de Kon. Mij. Wegenbouw op dat moment had men een omzet van zo'n 35 miljoen gulden en 220 man vaste medewerkers waarbij in het seizoen nog zo'n 200 man bijkwam,
er vind een aandelenruil plaats zodat beide bedrijven geïntegreerd worden met als doel kostenbesparing.
Halverwege dat jaar betrekt men een nieuw hoofdkantoor aan de Nieuwe Deventerweg in Zwolle de dan 120 jaar oude buitenvilla "Huize Ittersum".
   
7001






















jaren '70

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7003

Walzen splitlaag.


















1970

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7004

Zwolle.

Aanbrengen asfalt bij de Sassenpoort.


























1970

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7005

Windesheim.

Het op de werf aanwezige materieel word op een hoger gelegen terrein geplaatst dit naar aanleiding van een bijzonder hoge waterstand van de IJssel in februari.
















1970

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7006

Windesheim.

De werf is via de toegangsweg vanaf de ijsseldijk niet meer niet meer droog te bereiken dus word er voor het personeel een "veerdienst'met een truck ingesteld.

















1970

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
  Samen met het Engelse NON-IMPACT SURFACES ltd. ontwikkelde Te Siepe de "Nimpactor" een asfaltschaafmachine de voorloper van de wegfrais.

Toepassing :  Het gladschaven van rimpelvorming bij verkeerslichten en spoorvorming.

Werking :  Door een set oliegestookte branders word het wegdek verwarmd waardoor het bitumen zacht word, twee hydraulisch aangedreven fraizen schuiven de bovenlaag af een jacobsladder schraapt het afkomende materiaal op en brengt het op een aangehaakte achteruit rijdende kipper.

De machine is opgebouwd op een twee assige aanhanger en word getrokken door een kipper met op de laadbak en olietank van 500 liter, tijdens de uitvoering rijd de machine 1 - 3 m/min. de werkbreedte is 2 meter en de laagdikte die kan worden verwijderd is +/- 2 cm.
   
7007

De "Nimpactor" aan het werk.


















1970

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7008

Detail van de "Nimpactor" .




















1970

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7009

Zwolle.

Asfaltkippers van Klomp op de werf, de wagens reden "vast" voor Te Siepe en waren dan ook in hun bedrijfskleuren gespoten.










begin jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7010

Zwolle.

Asfaltkippers van Klomp op de werf.














begin jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7011

Zwolle.

MAGIRUS DEUTZ Asfaltkippers.

















begin jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7101

Windesheim.

Aanbrengen asfalt met een BLAX KNOX asfaltafwerkmachine.







1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7102

Windesheim.

BLAX KNOX asfaltafwerkmachine.

















1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7103

Windesheim.

SCHEID en een ? wals.




















1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7104

Windesheim.

BLAX KNOX FP 90 asfaltafwerkmachine.



























1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7105



De Nimpactor aan het werk.















1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7106

Rotterdam.

Nachtwerk met de Nimpactor op de Van Brienenoordbrug.







1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7107

Doetinchem.

Leggen van een asbest-cement persleiding met een LIEBHERR 400 graafmachine waaraan een vacuum-hefapparaat gemonteerd is waardoor de buizen zonder beschadiging gelegd kunnen worden.














1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7108

Zwolle.

Aanbrengen asfalt op het perron.

















1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7109



Aanbrengen bitumen kleeflaag.

















1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7110



Strooien van het split, in 1971 bracht men 2,7 miljoen M2 slijtlaag aan.





























1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7111


Afwalzen met de bandenwals.














1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
  Samen met LARECO neemt Te Siepe in 1970 een deel van RW 75 aan in de gemeenten Renkum, Ede en Arnhem, een tweebaans autoweg van 6,5 km, het grondwerk word uitgevoerd door LARECO de verharding door Te Siepe.
Verwerkt word :
* zandsasfalt     51.500 ton.
* grindasfalt    104.000 ton.
* open asfalt     24.000 ton
* grofdichtasfalt 2900 ton.
   
7112

Wolfsheze.

Aanleg RW 75 (A-50).

AMMANN 1000 SB asfaltinstallatie met een asfaltvoorraadsilo van 4 x 100 ton..


















1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7113

Ede, Renkum, Arnhem.

Aanleg RW 75 (A 50)

BROS trilrolwals.



















1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7114

Ede, Renkum, Arnhem.

Aanleg RW 75 (A50)

BROS trilrolwals.



















1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7115

Wolfsheze.

Ede, Renkum, Arnhem.

BLAW KNOX PF 90 asfaltafwerkmachine op banden.



























1971

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7116

Ede, Renkum, Arnhem.

Aanleg RW 75 (A50)

BROS trilrolwals hier ingezet voor het verdichten van de zandbaan op de achtergrond de INTERNATIONAL HOUGH H 400 van P.C.Zanen.















1971

archief Hans de Ruiter.
   
7117

Ede, Renkum, Arnhem.

Aanleg RW 75 (A50)

AMMANNN asfaltinstallatie.



















1971

archief Hans de Ruiter.
   
7118

Ede, Renkum, Arnhem.

BARBER GREENE SA 41 met een DAF asfaltkipper.




















jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7119

























jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7120




























jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7121
























jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7122

























jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7123


Assistentie van een WERKLUST wiellader van Elshof.



















jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7124


Nachtwerk in een stad.


















jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7201


BARBER GREENE SA 41 en een DAF asfaltkipper.









1972

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7202

Zwolle.

De CLARK SCHEID bandenwals opgetuigd voor de carnavalsoptocht.



















1972

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7203

Zwolle.

Split strooien.









1972

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7204

Zwolle.

De RUTHEMEIJER stoomwals uit 1926 op transport voor een feestelijk gebeuren.





















1972

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7205

DAF asfaltkipper onder de voorraadsilo van een AMMANN asfaltinstallatie.










1972

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7206

Diepeveen

LIEBHERR graafmachine ingezet bij de aanleg van een riool.






























1972

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7207


BLAW KNOX asfaltafwerkmachine met op de achtergrond een SCHEID wals.























jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7208


MASTER PAVIOR wals.























jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7209


Een nieuwe MAGIRUS DEUTZ asfaltkipper van Klomp Zwolle.























jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7210


MAGIRUS DEUTZ asfaltkipper.




















jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7211


MAGIRUS DEUTZ asfaltkipper.



















jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7212


BARBER GREENE SA 41 met MAGIRUS DEUTZ asfaltkipper.



















jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7213


BARBER GREENE SA 41 met DAF asfaltkipper.



















jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7214


De RUTHEMEIJER stoomwals "Hendrik Jan" op een evenement.


























jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7215


De RUTHEMEIJER stoomwals "Hendrik Jan" op een evenement.
































jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7216


De RUTHEMEIJER stoomwals "Hendrik Jan" op een evenement.































jaren '70

archief Hans de Ruiter.
   
7301

Zwolle.

Aanleg van een half verhard sportveld, met de BARBER GREENE word een laag fundatie van lavazand gelegd.

















1973

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7302

Zwolle.

Aanleg van een half verhard sportveld



















1973

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7302

Zwolle.

Aanleg van een half verhard sportveld













1973

archief Hans de Ruiter.
   
7304

Zwolle.

Aanbrengen asfalt op de IJsselbrug.





















1973

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7305

Dalfsen.

Aanbrengen asfalt op RW 34 met twee BLAW KNOXsen.










1973

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7306

Dalfsen.

BARBER GREENE SA 41.



















1973

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7307

Nieuwleusen.

Aanbrengen nieuwe asfalt toplaag met twee BLAW KNOX asfaltafwerkmachines.















1973

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7308


De "eerste spade"voor de aanleg van een sportterrein met een LIEBHERR 400.

















1973

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
7308


Opening RW 50 Lemmer - Joure met de RUTHEMEIJER "Hendrik Han"stoomwals.


























1973

Foto uit "wegenschouw".
archief Hans de Ruiter.
   
   
  In 1973 werd Te Siepe samen met de Kon. Mij. Wegenbouw overgenomen door de STEVIN Groep die eerder dat jaar wegenbouwer OFFRINGA al had ingelijfd, de drie bedrijven werden ondergebracht in de divisie Wegen en Asfalt.